DUKTIG och KNÄPP

LD
Som sagt tävla i munka i lördags.
Stack till stallet vid kvart i 7 och fodrade och gav hästarna mat, fixade wendy och sen kom lisa så vi lastade.
Sen senare kom vi till tävlingen och var där överdrivet tidigt, men sen blev vi lite sena och allt blev stressigt och jag hann rida fram i typ 7 min med att skritta fram, trava fram och galoppera sen ropade dom in mig på framridningen. Där tog jag två skutt på krysset i trav och galopp sen räcket en gång och oxerna 1 gång sen fick jag gå in i ridhuset och vänta på min tur.
Gick in och gjorde en SUPER runda med 1 stop som var hennes fel men annars SUPER FIN!
DUKTIGPONNY

LC

Allt blev bara fel vi blev stressiga igen i onödan då dom på framridningen ropa fram jätte tidigt och vi fick panik och allt så fick dom skrittas typ 20 min innan vi skulle in och då blir wendu jätte seg hon måste liksom vara igång men ändå inte för länge. Men wendy var jätte seg inne på banan så vi vägra ut oss och det var hennes fel!
KNÄPPPONNY





Film från LD bara!


Kommentarer
Postat av: en ryttare

jag tycker du har en bra blogg och en underbar häst. Jag ville bara säga att jag tycker det är fel av dig att säga att "det var hennes fel". Det är ALDRIG bara hästens fel, ALDRIG! Ryttaren påverkar också alltid!

2010-10-27 @ 21:18:21
Postat av: en ryttare

jag tycker du har en bra blogg och en underbar häst. Jag ville bara säga att jag tycker det är fel av dig att säga att "det var hennes fel". Det är ALDRIG bara hästens fel, ALDRIG! Ryttaren påverkar också alltid!

2010-10-27 @ 21:18:34
Postat av: en ryttare

du kan ignorera min kommentar om du vill, men tänk dig för istället. Tänk igenom istället... "vad gjorde jag för fel när hon stoppade, vad kunde jag göra bättre..? Vad gjorde jag annorlunda då så att det blev ett stopp? Vad kunde jag gjort istället?". Då kan du göra så du inte gör samma misstag nästa gång.. eller så du vet hur du ska göra för att hon inte ska stanna nästa gång (: bara ett tips!

2010-10-27 @ 21:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0